McDonald’s start nieuw gezinsconcept in Hoorn

28-2-2013

HOORN - McDonald’s test in Europa de nieuwe restaurantvariant Spirit of Family om gezinnen en vooral kinderen meer vermaak te bieden. De fastfoodketen heeft reeds in de omgeving van Parijs, Londen en München zo’n restaurant. In mei krijgt Nederland in Hoorn ook een dergelijke shop.

De fastfoodformule zegt zelf dat de inrichting bedoeld is om gezin- nen ‘een stressvrije omgeving’ te bieden en hen ‘meer te laten genieten’ van het bezoek aan McDonald’s. Met de speelhoeken, Ipad-stations en interactieve displays lijkt de fastfoodketen vooral het bezoek van klanten te willen verlengen. Dat kan bijvoorbeeld in de ruime, flexibele zitomgeving met verschillende varianten banken en stoelen voor alle soorten families.

De ontspanruimte is voorzien van tv-schermen en, zoals te zien in het restaurant in het Duitse Grabenstätt, een digitale display die toont welke bestelling klaar is. Op de tv-scher- men in het deze maand even buiten Londen geopende Spirit of Family restaurant, worden filmpjes getoond van goocheltrucs en origamiknip- sels.

Er is ook gedacht aan ouders met jonge kinderen. Zo kan een flesje melk opgewarmd worden in een speciale automaat in het restaurant. Voor kinderpartijtjes is er een aparte ruimte waar ouders zelf de meubels kunnen indelen om de gewenste inrichting te krijgen.

Bron: Out.of.Home Shops

Reacties
Reactie: (Nick Tuin)
2-3-2013, 03:12
Goed idee, die ipadstations en gamecorner. Goed voor de werkeloosheid ook, want ze zullen wel een hoop extra schoonmaakwerk krijgen hiermee. Wie wil nou een scherm of controller aanraken die net door iemand met ketchuphanden is aangeraakt? Lijkt me echt een bacteriële deceptie.

Reactie: (rem vueren)
1-3-2013, 11:13
Ach tegenwoordig weten we dat het niet goed is om er teveel van naar binnen te werken. Een keertje kan geen kwaad.Vroeger aten de mensen hele rollen puur vet op waar het vlees in werd gebakken..We zijn allemaal groot geworden.

Reactie: (Juliette Schouten)
1-3-2013, 10:43
De voedsel-en farmaseutische industrie houden elkaar in stand en ze lachen in hun vuisten. Hun geld,daar draait het om. Dat zoveel mensen ziek ervan worden interesseert ze helemaal niets.

Reactie: (Jan Koelenmeij)
1-3-2013, 10:06
Kinderen vinden het leuk bij McDonald’s. En 1x per maand die troep eten overleef ik ook nog wel. Dus wat is het probleem? Je moet er natuurlijk niet elke dag heen gaan.

Reactie: (Juliette Schouten)
1-3-2013, 09:51
Mensen zijn van het soort erg gevoelig te zijn voor verleidingen, vooral kinderen/jongeren. Niet altijd zijn ouders aanwezig bij een bezoek aan MC. Het is ziekmakend voedsel. Ze zoeten vooral hun voedsel, want daar zijn vooral kinderen gek op en maken de sfeer nog aantrekkelijker om nog meer ziekmaked voedsel te slijten.

Reactie: (alie)
1-3-2013, 08:43
niemand is verplicht er heen te gaan, de keus ligt nog altijd bij de ouders van de kinderen en dat zal ook altijd zo blijven, het is niet de mac donalds die bieden het aan maar de keus blijft altijd voor jezelf of je jezelf en je kinderen volpropt met junkfood.

Reactie: (ronald parker)
1-3-2013, 00:41
Meer vermaak bieden is een andere manier van zeggen, dat je mensen langer binnen wilt houden, zodat ze zich nog voller kunnen proppen met junkfood. En nog sneller en jonger diabeet worden.