Technische problemen bij Ziggo

ingevoerd op 11-3-2009

Onder meer in delen van Hoorn, bijvoorbeeld de Kersenboogerd, zijn problemen met de telefoon-en internetverbindingen van Ziggo. Het bedrijf meldt op de eigen site: ”Door werkzaamheden aan het netwerk van afgelopen donderdag is het mogelijk dat u geen telefonie verbinding heeft met uw Ziggo modem.” Ziggo is bezig met het omzetten van de technische database van Multikabel - 300.000 aansluitingen in Noord-Holland - naar de nieuwe Ziggo-database. Daarbij zijn fouten gemaakt en daardoor hebben honderden klanten in Noord-Holland geen telefoon of internet.

Op de site van Ziggo staat deze mededeling:

Groepsstoring
sinds zaterdag 7 maart 13.15 uur
Door werkzaamheden aan het netwerk van afgelopen donderdag is het mogelijk dat u geen telefonie verbinding heeft met uw Ziggo modem. In dat geval is het Tel lampje op uw modem aan het knipperen, of staat deze uit.

Volgt u de onderstaande stappen om dit te verhelpen:
Stap 1: Haal gedurende 30 seconde de stroom van uw Motorola kabelmodem en wacht vervolgens tot er 4 groene lampjes constant blijven branden.
Stap 2: Indien u meerdere computers aangesloten heeft, adviseren wij u ook gedurende 30 seconden de stroom van uw router te halen.

Indien na een uur uw telefonie nog steeds niet correct werkt, raden wij u aan om contact op te nemen met onze klantenservice op 0900-1884.
Onze excuses voor het ongemak.

Reacties
Reactie: (Jeroen)
22-9-2009, 14:09
Mensen, controleer je internet snelheid eens op speedtest.ziggo.nl en vergelijk het eens met wat je hoort te hebben.
Mijn internet gaat af en toe poep traag, en het ligt niet aan me router of computer.

Reactie: (INesa)
1-4-2009, 12:18
Ik zit al vanaf 5 maart zonder telefoon, en tv doet ook niet meer.
Naar mijn bellen (wat duur kost) en schrijven krijg ik antwoorden dat ze nog steeds op feedback wachten etc. etc. vorig jaar vanaf j11juni tot september geen internet telefonie, nu weer .
Ik ben het mooi zat .Ga nu extra beltegoed kopen , en daarna rechtsbijstaandsverz. bellen.
Zodra 1 mei geweest is (tot dan hebben ze welm geld afgeschreven) zal ik taart kopen en een feest vieren , liever helemaal geen tel/tv dan SICO...
Ben mooi zat .

Reactie: (Astrid)
17-3-2009, 10:40
Vandaag nóg geen telefoon..da’s al meer dan een week inmiddels. De KPN vaart er wel bij ..lange leve mijn mobieltje... Fantasties ZIGGO !!!! Ben zo niet blij..

Reactie: (kees)
13-3-2009, 20:15
Is het weer zo ver. Niet alleen de meeste klanten maar vooral de meeste storingen in Nederland......

Reactie: (Erik Baas)
12-3-2009, 17:38
Ziggo, garantie voor doffe ellende...

Reactie: (JAN)
12-3-2009, 12:05
Schaalvergroting=altijd slechter voor de klant.

Reactie: (peter)
12-3-2009, 10:22
dit is echt een technies hoogstandje hahaha: Indien na een uur uw telefonie nog steeds niet correct werkt, raden wij u aan om contact op te nemen met onze klantenservice op 0900-1884.