Snelheidscontrole Oostergouw: 280 hardrijders

17-10-2011

HOORN - Tussen 14.30 en 18.30 uur reden op de Oostergouw 280 automobilisten te hard. In totaal passeerden er 1538 de snelheidscontrole op deze 50 km-weg. De hoogst gemeten snelheid bedroeg 77 km per uur.

Reacties
Reactie: (plies)
21-10-2011, 22:54
Inderdaad Thijs, zal zeker nodig en nuttig zijn en zal de veiligheid meer van dienst zijn dan op een doodlopende weg, alleen.................... wat valt er nu te verdienen op die paar auto's, daar gaat het om.

Reactie: (thijs glorieus)
21-10-2011, 19:19
Ik hoop dat ze eens bij ons in de wijk komen....je mag hier maar dertig maar er word veelste hard gereden. Maar ja dat tikt niet aan en zijn te weinig auto's, maar is wel veeeeeeeeeel gevaarlijker

Reactie: (plies)
20-10-2011, 11:47
@ Okkie, ik heb geen hekel aan mensen die hun werk doen, maar er zijn plaatsen waar men elke dag moet controleren (Dorpstraat, Ooster/Wester Blokker, IJselweg e.v.a.)en wel de veiligheid dient. Krijg je daar op de Oostergouw een bon voor 4 km te hard, moet je dan constant met je neus op de teller zitten ? De boetes zijn verhoogd omdat men in 2010 zich beter aan de snelheden heeft gehouden, daardoor minder belasting-inkomsten en dus de boete maar verhogen. Zo wordt het bestraft als men zich aan de regels houd.

Reactie: (horinees)
19-10-2011, 09:06
Ik heb geen enkel respect voor een Politieapparaat dat mij heen stuurt als ik ''zonder afspraak'' Aangifte wil doen. Noch voor een apparaat dat wegens een tekort aan menskracht keer-op-keer in mijn optiek verkeerde prioriteiten stelt. En dan dus voor het grote makkelijke geld-scoren gaat. Lekker anoniem flitsen, of laf voor de zoveelste keer een toegang tot de Kersenboogerd afzet (razzia) zoals gistermiddag wederom het geval was. Waar is de Politie als ik, zoals gisteravond, op de Liornestraat binnen 500 meter 5 fietsers zonder licht tegenkom? Waar is de Politie als de jeugd weer eens met drie (of zelfs meer) naast elkaar fietst? Maar nog veel schandaliger... wat doet de Politie als men dagelijks (de gehele dag door) de auto fout parkeert waar een duidelijk stopverbod is ingesteld? (Aldi, Toko en Pizza/Shoaramzaak Kersenboogderd)en zodoende de doorgang verspert? Ik zal het u vertellen...de dames en heren van de Politie stoppen dan achter zo'n fout-parkerend-stuk-onbenul om de tegenligger door te laten! Zonder even als gezagsdrager/wetshandhaver uit te stappen om de betreffende asociale weggebruiker aan te spreken en te sanctioneren. DAT doet men immers liever niet. ''Direct contact'' is maar eng. Dan maar beter anoniem en laf een acceptgiro. Omdat je godbetert zegge en schrijven een paar onbenullige kilometers te snel ging. Nuttig hoor (not). Kom bij mij niet aan met ''veiligheid'' of ''milieu''. Het gaat uitsluitend om de harde cash. De Politie laat zich voor het karretje van de belastingdienst spannen en zal zodoende steeds meer respect verliezen. En terecht.

Reactie: (Willem)
19-10-2011, 08:19
@Qwartje waarom heb je een hekel aan "stiekem" laseren? Jij rijdt toch ook "stiekem" te hard, namelijk op wegen waarvan je vermoedt dat er geen controle is? Of rijd je ook te hard als je weet dat ergens wel controle is? Stiekem laseren hoort bij het kat-en-muis spel voor mensen die te hard rijden als ze geen controle vermoeden. Of zijn slachtoffers dan minder dood als worden aangereden?

Reactie: (Qwartje)
18-10-2011, 15:41
@Matthijs @Kip Begrip is uit. Meningen vieren hoogtij. Kan niet bommen waarover. Volgens Voltaire en artikel 7 van de Nederlandse Grondwet hebben we dat laatste maar te respecteren. Iemand maakte wat dat betreft onlangs gewag van ‘verbuurmannisering van de samenleving’. Of, anders gezegd, de internetheid van de boze burger geselt het plasma. Digifora als Hoorng!ds vormen schuttingen-met-kijkgaatjes van waarachter naar believen kan worden gegooid met schimpscheuten, alsmede dreigementen, en voorts nog poep. Niemand die je ziet. Je laat je weten, maar niet kennen, Nènnè nènne nènne nèè nè! @Qwartje is wellicht bij uitstek de laatste die vraagtekens ‘mag’ stellen bij deze ontwikkeling. Anderzijds heeft hij allengs zo veel over zichzelf verteld, dat het label een bijkomstigheid lijkt te zijn geworden. In elk geval probeert hij zijn schrille piepjes in de chaos kracht van argumenten mee te geven. Dit menende, zou ik voor een beter begrip opgemerkt willen hebben dat het gemiddelde gewicht van een personenauto de laatste tien jaar is toegenomen met 190 kilo. Het beweegt zich momenteel tussen de 950 en 1050 kilo. Boven die grens belandt het blik in een hoger segment van de wegenbelasting. De auto-industrie is weliswaar gebaat bij verlichting, maar de consument eist steeds meer luxe als standaard. Dat weegt. Wat nu, waarde @Kip, wanneer uw kind of geliefde zo’n gevaarte tegen zich aan krijgt? Bij een snelheid van 35 km/u vertelt 5% van voetgangers en fietsers dat niet meer na. Bij een snelheid van 48 km/u is het overlijdensrisico 45%. Een snelheid van 64 km/u en meer krikt dat percentage op naar 85. Over (ernstig) letsel spreek ik niet eens. En de boetes voor balsturige bestuurders? Met de aantekening dat van de gemeten snelheid 3% als ‘technische tolerantiemarge’ wordt afgetrokken volgen hier wat prijsopgaven van overschrijdingen binnen de bebouwde kom. Vanaf 4 kilometer te hard: 19 euri. Vervolgens: 5-24 euri; 6-27 euri; 7-32 euri; 8-36 euri; 9-40 euri; 10-46 euri; 11-51 euri; 12-57 euri; 13-63 euri; 14-69-euri; (sprongetje) 20-111 euri; 25-154 euri; 30-193 euri; 30 en meer: wordt aan de rechter voorgelegd; 50 en meer: invordering rijbewijs, rechtszaak, gedonder met een psychiater van het CBR. Zijn contrôles hierop zinnig? Er zijn drie afwegingen waarom wordt gecontroleerd. Veiligheid, milieu, en geluidsoverlast. Afgaande op de laatste twee zeg ik: Dûh. Afgaande op de eerste afweging zeg ik: Honderd procent yèsss. Kijk even zijdelings naar uw kind, uw geliefde, uw dierbaren. En die van anderen. Zijn contrôles altijd zinnig? Wanneer ze met open vizier worden uitgevoerd: waarom niet? Iedereen kan uit zijn doppen kijken. Aan stiekem gelaserstraal vanachter een boom heb ik ’n broertje dood. Dat raakt aan het rechtvaardigheidsgevoel van de gewone boerenlul die ik ben.

Reactie: (Matthijs)
18-10-2011, 12:33
@Kip: het komt dagelijks voor dat auto's veel te hard rijden binnen de bebouwde kom. Je geeft ook een waardeloos argument. Vier km te hard zou niet mogen tellen. Okee. Wat dan? Vanaf tien kilometer te hard? Of Vijftien? En wat als ik dan net elf of zestien kilometer te hard rij? Weer hetzelfde huilverhaal? Er is een grens, en als je die overschrijdt, loop je het risico op een boete. Geloof me, ik heb ze (op de snelweg) ook heel regelmatig. Even klagen, maar ja. Zelf gedaan. Controle binnen de bebouwde kom heeft echt ALLES met veiligheid te maken. Als jij zegt dat je niet vaak iemand veel te hard ziet rijden, is dat wellicht een effect van de controles, maar waarschijnlijker een gevalletje selectief kijken.

Reactie: (kip)
18-10-2011, 11:41
Okkie deze mensen rijden meestal 4km te hard en krijgen hiervoor een boete uitgeschreven. Dit is dus gewoon een manier om de schatkist te vullen. Ik zou het nog wel begrijpen als zij hier 70 zouden gaan rijden maar dat komt ook weinig tot niet meer voor.

Reactie: (J.Nijdam)
18-10-2011, 09:47
Nee,zijn geen reuzelolly's haha,die Okki,zie je het al voor je,allemaal likkend aan die borden.Als het geld wat binnenstroomt van de boete's maar goed besteed wordt.

Reactie: (okkie)
18-10-2011, 09:39
@plies, wat heb je toch een hekel aan die mensen die hun werk doen.Als je wat volwassener zou denken,misschien zou je dan begrijpen dat die borden met een rode rand waar in het midden,bv 50 of 30 staat,geen reuze lollies zijn maar verkeersborden die je ergens op wijzen.Wat je wel en niet mag bijvoorbeeld.Als je te hard gaat en je krijgt een bon ben je in overtreding en kan je daar niets tegenin brengen. Je geklaag over deze boze wereld is vervelend aan het worden..

Reactie: (plies)
18-10-2011, 04:25
De belastingdienst, heeft niets met veiligheid te maken om daar te flitsen, zielepoten half weggedoken in die auto

Reactie: (Wim)
18-10-2011, 01:41
Meestal heeft het gros van deze "wegpiraten" niet meer dan 5 á 8 km te hard gereden ! Maar helaas dat wordt fijntes ff niet gemeld. Zou wel een eerlijker beeld geven.

Reactie: (Njirk)
17-10-2011, 21:29
Best veel te hard rijders, 18% is best wat voor een routine controle

Reactie: (kip)
17-10-2011, 17:42
Tja we moeten China toch op een manier terug betalen straks...