Dekamarkt lanceert merkcampagne 'Beste smaak. Beste prijs'

08-02-2019

Volgende week start DekaMarkt de eerste merkcampagne ‘Beste smaak. Beste prijs’. De supermarktketen profileert zich daarin drie weken lang als dé supermarkt voor versproducten met de beste smaak en prijs. Een smaakpanel van meer dan 600 consumenten gaf mooie rapportcijfers aan tien geteste producten. De eigen boerenachterham kreeg het hoogste cijfer: een 8,7. In de loop van dit jaar volgen meer campagnes.

Directeur Pieter Rozendaal: “Ons brood komt uit de eigen bakkerijen in Apeldoorn en Velsen-Noord. Eigen slagers verwerken zelf het vlees in onze slagerij in Velsen-Noord. Daarin zijn we uniek in Nederland. Groente en fruit selecteren de inkopers zeer zorgvuldig en komt van eigen vaste telers en tuinders. We hebben dus veel in eigen hand. Daarom houden we grip op de kwaliteit en betaalt de klant nooit te veel.”

Trots op rapport
Pieter: “We wilden ook graag de mening weten van onze klanten. Hun oordeel helpt ons verder in de ontwikkeling van de producten en selectie van leveranciers.” Daarom proefden en beoordeelden smaakpanels vorige maand in DekaMarkt World of Food in Beverwijk en Apeldoorn producten van de versafdeling. Ze mochten onder andere hun oordeel geven over biefstuk, Drents meergranen en sinaasappels. Voor elk van de tien geteste producten bestond een aparte vragenlijst. Het initiatief viel duidelijk in de smaak. “Je kan thuis wel van alles vertellen, maar hier mag je het echt proeven. Helemaal geweldig!’’, aldus een deelnemer. Een andere klant: ‘’Fijn dat we de producten kunnen proeven en keuren. Ik vind het een goed initiatief.” Een derde is ook enthousiast: ‘’We komen hier zeker een paar keer in de week om verse producten te kopen. Het Drents meergranen bijvoorbeeld, omdat het dagenlang vers blijft. De meeste broden die we ergens anders kopen drogen na een paar dagen uit.” Pieter: “We zijn blij met de enthousiaste reacties en de positieve resultaten. Met de tips om producten nóg beter te maken, gaan we zeker aan de slag.”

Vier dagen testen leverden ruim 600 vragenlijsten op. Alle producten kregen goede rapportcijfers. Ze scoorden bijna allemaal ruim boven de 8. Op het promotiemateriaal dat vanaf volgende week in de winkels hangt, is het rapportcijfer van elk getest product. Meer informatie over het smaakpanel staat op www.dekamarkt.nl/smaakpanel (http://www.dekamarkt.nl/smaakpanel).

Smaakpanel3 Smaakpanel3